.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
محسن‌رضایی وپیشنهاد شورای منطقه‌ای

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تنها راه برقراری امنیت در منطقه را تشکیل همکاری جمعی و ایجاد شورایی برای همکاری میان کشورهای منطقه به ویژه ایران عربستان، ترکیه و پاکستان خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سفیر استرالیا در جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفتگو کرد.

محسن رضایی در این دیدار با تاکید بر اهمیت راهبردی منطقه خلیج فارس و خاورمیانه در معادلات جهانی تاکید کرد: تغییر رویکرد قدرتهای بزرگ به این منطقه می تواند صلح و ثبات را به همراه داشته باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود : رویکرد و انتقام جویی قدرتهای بزرگ باید جای خود را به عقلانیت همراه با احترام متقابل،تواضع و همکاری دهد تا در فضایی جدید مسائل و مشکلات حل شود.

وی تصریح کرد : عقل گرایی در عرصه بین المللی می تواند مبنای مناسبی برای تنظیم روابط میان کشورها باشد و امروز شاهدیم رویکرد سنتی قدرتهای بزرگ به ویژه آمریکا در منطقه با شکست مواجه شده و شواهد آن در عراق و افغانستان قابل رویت است.

رضایی یادآور شد : چالش آمریکا با ایران نفت را از پنجاه دلار به صد و چهل دلار افزایش داده است.

وی با اشاره به وسعت سرزمینی منطقه و تنوع فرهنگی آن تاکید کرد : نیروهای خارجی توان نظامی و اقتصادی برقراری امنیت در این منطقه را ندارند و تنها مرجعی که می توان به آن امیدوار بود همکاری جمعی و ایجاد شورایی برای همکاری میان کشورهای منطقه به ویژه جمهوری اسلامی ایران عربستان، ترکیه و پاکستان خواهد بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مذاکرات اخیر میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای موسوم به 1+5 در ژنو گفت : موضع ایران در مورد استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای و غنی سازی تحت نظارت سازمانهای بین المللی کاملا مشخص بوده و مذاکرات اخیر فرصت مناسبی است که جمهوری اسلامی ایران در اختیار طرف مقابل قرار داده و آنها با استفاده از این فرصت می توانند به حل و فصل موضوع بپردازند.

رضایی واکنشهای بازارهای جهانی انرژی به مذاکرات ژنو را حامل پیام برای اقتصاد جهانی عنوان کرد و افزود : فضای مفاهمه و گفتگو می تواند در کنترل قیمت انرژی به ویژه نفت موثر واقع شود و طرف مقابل با شجاعت بیشتر می تواند مذاکرات به سمت توافق هدایت کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام رویکرد دولت انگلستان در خارج کردن نام منافقین از لیست گروههای تروریستی و افزودن نام حزب الله به این لیست را اقدامی غیر قابل قبول عنوان و آن را غیر سازنده عنوان کرد.

رضایی افزود : آمریکا و انگلیس نباید مذاکرات ژنو را باشکست مواجه سازند.

وی در پایان با اشاره به ظرفیت همکاری دولت های ایران و استرالیا گسترش روابط را به نفع طرفین بیان کرد و خواهان افزایش سطح همکاریها شد.

گریگوری موری آرتی سفیر استرالیا در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با اشاره به علاقه کشور متبوعش برای گسترش روابط با تهران و ایران را کشوری ارزشمند در منطقه عنوان کرد.

وی با اشاره به موضوع غنی سازی اورانیوم توسط جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد : پروسه مذاکرات در صورتی که دو طرف از موضع مشخصی در این خصوص برخوردار باشند می تواند پیشرفت کندد و ادامه یابد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.238 seconds.